Pages

Pesanan khidmat ringkas dari ~Hati~

(n_n)v


Saturday, July 17, 2010

hari ini...



hari ini...

aku melangkah kaki ke hadapan...
di medan perjuangan...
berjuang untuk mendapatkan secebis ingatan...
akan nasib hidupku di masa hadapan...

hari ini...

aku terus mara...
di medan tarbawi duniawi...
biar penat dan lelah merintih...
demi ukhrawi di sana nasibku pasti...

hari ini...

aku terus tegap berdiri...
dengan azam dan tekad di hati...
biar ribuan badai menghempas...
ku tetap akan terus berdiri biar jatuh seribu kali...

hari ini....

aku terus melangkahkan kaki...
dengan berbagai onak dan duri telah kuredahi...
ke tetap melangkah biar perlahan perjalananku ini...
demi cinta dan rindu kepadaNya menjadi destinasi...

hari ini...

aku kadang2 menoleh ke belakang...
bukan untuk mundur dan menyerah...
ia cuma suatu masa  untuk diriku bermuhasabah...
agar aku jelas dengan jalan perjuanganku ini...

hari ini...

aku memandang ke langit gelap..
ku rasakan ada titisan hujan kesedihan menyinggah...
rupanya ia sementara cuma...
kemudian sang pelangi dan sinar mentari muncul ceria...

hari ini...

aku pasti dengan jalanku ini...
tiada ragu-ragu menyinggah di hati...
biar penuh dengan onak dan duri...
agar cinta dan redha Ilahi yang di sana dapat ku genggam pasti....


budakkecik 90... (n_n)v

2 comments:

@isHaH@but@lib said...

harap hujan itu tak berpanjangan.
sama sama doa agar mentari hidup muncul kembali.

Allah..

budak kecik said...

moga harapan itu akan kekal terpateri...
tidak dikuburi rase putus asa di hati...

amiiin... (^_^)