Pages

Pesanan khidmat ringkas dari ~Hati~

(n_n)v


Thursday, July 29, 2010

sayang ~AWAK~



sedang mate menahan sakit... pening dan migrain yang tiba-tiba menyerang... tak mampu untuk ditangkis... bagai air bah yang deras tak mampu dihalang biar seribu daya menahannya... rempuhan migrain itu hampir meruntuhkan benteng sifat sabarku... (n_n).. .

sedang kepala menahan segala deras arus kesakitan... sedang mata ini sakit menahan ketegangan urat-urat... ayat dan kalamnya kembali melembutkan segalanya... menenangkan arus yang deras itu... menghilangkan segala sakit dan pedih yang ditahan...

"Bagaimana kamu tergamak kufur (mengingkari) Allah padahal kamu dahulunya mati (belum lahir), kemudian Dia menghidupkan kamu; setelah itu Dia mematikan kamu, kemudian Dia menghidupkan kamu pula (pada hari akhirat kelak); akhirnya kamu dikembalikan kepadaNya (untuk diberi balasan bagi segala yang kamu kerjakan)."

 (Al Baqarah : 28)
 
subhanallah... terkesima mendengar apabila ia dibacakan... segala sakit itu tiba-tiba berhenti... bagai air bah bertemu dengan lautan... tenang semuanya... teramat tenang...

dalam ketenangan itu... hatiku mulai merentas satu perjalanan... menjelajah kisah silam... meneliti kehidupan lalu... "KUFUR"...  perkataan itu amat tepat menyinggah di hati... dengan sakitku yang ku alami... pernahkah aku bersyukur kerana masih diberikan saat aku sihat?? dengan sedih yang pernah aku lalui... bukankah pernah aku diberi saat aku gembira dan ceria??

hatiku bermonolog... penuh ghairah mencari jawapan... "KUFUR"... pernahkah ia menyinggap di hati?? menyinggah dan berteduh di saat hatiku kosong dan lemah kerana ujian dan dugaan?? 

 
"maka, nikmat tuhanmu manakah yang engkau mahu dustakan?"
( ar-rahman )
 
"SYUKUR"... monolog hati masih berterusan... aduh!!! berapa kali ku panjatkan sedang aku lemas dalam nikmat dan rezekinya yang melimpah ruah?? berapa kali aku ingat padaNya sedang aku leka dengan kegembiraan dunia?? 

“Apakah manusia itu mengira bahawa mereka dibiarkan saja mengatakan; “Kami telah beriman,” sedangkan mereka tidak diuji? Dan sesungguhnya kami telah menguji org2 yg sebelum mereka, maka sesungguhnya Allah mengetahui org2 yg benar dan sesungguhnya Dia mengetahui org2 yg dusta."

(Surah Al-Ankabut : 2-3)
 
perjalanan hati terhenti... bertemu titik noktah...benar kata-kataMu... (n_n)... Ya Allah... aku amat bersyukur padaMu... sedang aku sakit... Engkau tidak jemu menemaniku... sedang aku sihat... Engkau hadir menambah ceria... engkau sentiasa hadir... dalam senyap... egoMu ingin aku menyapaMu dahulu... (n_n)... kerlingan ayat-ayatMu membuat hatiku cair... luluh... hilang segala derita sedar akan kehadiranmu... aku sayang padaMu... saya sayang ~AWAK~ sangat3... (n_n)... jangan kau hilangkan cintaku ini... jangan kau hilang tanpa sapaan mesraMu... tak sanggup kehilanganMu... saya sayang ~AWAK~... T___________T... sangat3... Engkaulah penawar hatiku... T__________________T... SAYA SAYANG ~AWAK~ sangat3...

budakkecik90

1 comments:

@isHaH@but@lib said...

tanpaMu kasih
kutak berdaya
hilang punca dan arah.

Betapa Allah menyayangi kita dengan nikmat nikmat Nya. kita? Kita diberi 24 jam sehari, tapi berapa lama masa kita ambil untuk bersamaNya.

Waduh. takut bile kenangkan.