Pages

Pesanan khidmat ringkas dari ~Hati~

(n_n)v


Saturday, August 14, 2010

diari ramadhan : hari ke-3



12/8/2010.. hari khamis... aku balik ke rumah... nek ktm... jam menunjukkan pukul 4.30... aku baru ada dekat lrt putra gombak... resah... pikir keadaan dekat ktm nanti... aku dapat bayangkan betapa sesaknya nanti... orang nak balik buka puase... dalam lrt... cuba tenangkan hati... mcm biase dengar lagu faveret...

sepanjang perjalanan dalam lrt tu... aku tertido... penat agaknya... tapi aku x buat ape sangat pun hari tu... siap ponteng kelas... ngeee.. :D... terpakse... :p... ahaks... kawan2.. jangan contohi perangai saya ok?? x elok untuk kesihatan... bile aku tersedar... lrt berenti dekat stesen masjid jamek... fuuhh.. tak terlepas... cuak je... tapi aku tgk dalam lrt tu dah teramat packed...

sampai je dekat stesen kl sentral... aku hampir terlepas nak keluar sebab sesak sangat... nasib baik sempat keluar... pernah sebelum ni aku terlihat... seorang makcik tersepit dek pintu yang tertutup tiba-tiba sebab lambat masuk... kesian makcik tu.. terjatuh kene langgar dengan pintu tu... tersepit pulak tu... aku yang dari jauh melihat...  ingin menolong... tapi sebab jauh sangat.. makcik tu dah bangun n terus masuk dalam lrt tu... kesian... yang aku bengang... takde sorang pun dalam lrt tu tolong papah makcik tu... aku cume boleh beristighfar menahan marah...

sudah beli tiket n solat asar... aku turun dekat stesen... n sampai je kat bawah... keadaan yang paling aku annoyed menuggu aku... urgh!!! berduyun manusia menuggu komuter datang... aku x suke keadaan ni... bukan sebab sesak... tapi dalam keadaan sesak ni banyak yang hilang moral dan kesedaran sivik... dengan selamba potong line... rilek je... sbar je aku... huu... n time sesak ni yang paling time best bile nak masuk dalam komuter... dengan x sabar nak naiknya... terus masuk x bagi peluang orang kat dalam nak keluar dulu... aku macam biase la... tggu n nek last sekali.. paling seksa kowt...

hari tu... aku terpakse tunggu komuter ke-2 datang baru dapat naik... tu pun keadaan dalam tu... Ya Allah... tuhan je yang tawu... tiada ruang langsung... memang sardin betul... T______T... tak lame dengan ujian tu... aku diuji lagi... tren komuter berhenti lebih setengah jam dekat stesen petaling... kaki yang berdiri... da mula terketar... tak lame lepas tu... seorang pegawai datang menyuruh semua penumpang turun... rupanya tren ROSAK!!! ya Allah... sudah lebih setengah jam... baru kami diinformkan?? bagaimana pengurusan kerja kamu?? T___________T... kalau kami yang muda2 ni berdiri menunggu takpe... ni ade makcik2 dan pakcik yang tak larat... siapa yang mahu menjwabnya??

keadaan hari tu... buat kesabaran aku betul-betul diuji... tapi yang pasti.. selepas ini tiada lagi komuter di hati... takkan lagi aku jejaki... wat aku sakit hati... huh!!! :p...

habis cerita nek ktm... huu... sampai je rumah... aku terus demam... n malam tu aku terawikh sorang dekat rumah.. pukul 12 malam... nasib bek terjage... huuu... tak terlepas terawikh malam tu... dan semalam aku berjaya terawikh dekat masjid rumah aku.. imam melayu yang belajar di yaman... bole la... tapi aku lagi prefer imam masjid negeri... heee.. :p.. memilih plak... ahaks...

malam ni nak try pergi masjid negeri... rasenye memang ramai orang... tapi dah biase dengan kemeriahan kat masjid negeri... baru seronok jemaah ramai2... :D... kalau sorang2 dalam bilik tak rase feel sangat.. sebab diri ni bace tak sedap... ahaks.. :p...

bersambung....

0 comments: