Pages

Pesanan khidmat ringkas dari ~Hati~

(n_n)v


Monday, August 9, 2010

T___T



titis air mata ini jatuh lagi...
entah ini kali yg ke berapa tidak pula aku ambil peduli...
mungkin kerana renungan hati...
nurani yg bercampur baur dengan nafsu duniawi...

kadang kala aku tidak mengerti...
kenapa genangan air memenuhi mata ini...
mengapa ia terlalu basah tanpa aku sedari...
bahkan bilang kali aku tidak mampu menahan diri...
lantas membiarkan saja ia mengalir membasahi pipi...

pernah sekali hati berdarah terluka...
pernah juga hatiku ini tajam melukakan...
aku terkenang segalanya...
saat yang dikatakan hampir setiap manusia...
perasaan "CINTA"...

aku juga manusia biasa..
yang punya perasaan...
punya hati dan akal fikiran...
punya nafsu dan keinginan...

gara-gara kerana cinta...
aku menitiskan air mata...
aku tidak mengerti mengapa...
apa aku yang terluka...
atau kerana aku yang meluka??

sesal...

aku benci bicara soal cinta...
kerana aku masih buta...
aku takut aku jatuh terluka...
aku takut aku terlalu tajam untuk meluka...

apakah kerana aku pernah merasa keduanya??
saat aku terluka... saat aku meluka??
apakah kerana aku pernah tersepit antara keduanya??
sakit dan pedih untuk keluar dan terlepas darinya??

tuhan...

kenapa engkau menciptakan sifat ini??
yang bagiku terlalu keji...
juga terlalu mulia untuk dihina oleh perosak seperti kami??

tuhan...

kenapa engkau belenggu diri kami ini??
dengan perasaan yang menghancurkan diri kami sendiri??
aku tak terdaya memikulnya...
tiada upaya untuk memeliharanya...

resah...

aku kini dibelenggu dengan rantai cinta...
berapa kali aku ingin meloloskan diri...
namun tiada upaya...
yang ada hanya sakit hati dan tangis duka...

mungkin...

ada sinar senyuman terbit di ufuk sana...
bukan aku tidak mempercayainya...
tapi bagiku...
aku masih terlalu awal untuk menerimanya...

cinta...

tatkala engkau penyapa..
engkau buat aku tersenyum suka...
buat aku gembira rasa...
terasa indah segalanya...
bagai dunia ini aku yang punya...

cinta..

disaat itu juga..
engkau buat aku tiada upaya...
buat aku gundah gulana...
melemahkan aku dengan manis senyum
dan lirik mata menggoda...

membuat kaki ku kaku...
menurut kemahuanmu sahaja...
sehingga aku terlupa...
akan tujuan hidup yang cuma sementara...

cinta...

aku pinta padamu...
jangan matikan aku dengan perasaanmu...
jangan kuburkan hati aku kerana kecewa...
jangan reputkan kalbu dan nurani ini dengan cinta dunia...


aku terkadang dalam lamunan cintaku..
(T____T)..

5 comments:

@isHaH@but@lib said...

Apa yang ditulis. benar2 same dengan ape yang sdg dirasai. huh. kadang tefikir, mgapa dikurniakan sekarang. kenapa tak bole jadi sperti mereka yang hati nya sarat penuh cinta Nya. hati yang tak mahu cinta selain cinta Nya.

'Wahai Yang Maha Pengasih
Bantulah hamba-Mu ini
Yang kian terumbang-ambing
Di dalam arus duniawi
Kuberdoa kepada-Mu
Memohon limpah rahmat-Mu
Mentari hidupku kan bersinar kembali.'

Sama sama kita terus berdoa.

ejasmi said...

"sesuangguhnya Allah hanya menguji hamba2NYA mengikut tahap kemampuan hamba2NYA...."

cinta itu satu anugerah dari Allah..muaz patut bersyukur dikurniakan perasaan itu..cuma kita harus tahu bagaimana nak memelihara perasaan cinta kita agar ia mendorong kita ke arah yang lebih baik..

budak kecik said...

aisyah & eli :

madah ini bukan berkata cinta itu penuh dusta dan tipu daya belaka...

bukan ingin mengatakan cinta itu adalah suatu yang hina...

cinta satu perasaan yang mulia... cuma diri ini terlalu hina untuk menerimanya... (n_n)...

bukan kerana cinta itu terlalu busuk dengan tipu dusta...
tapi kerana diri ini terlalu buta untuk menerima sesuatu yang penuh dengan cahaya... (n_n)...

cume bermadah semata merasakan aku tidak layak untuk mengukir satu perkataan dihati... "CINTA".. untuk seorang insan...

2 je... heee

hafeez said...

hahhahaha..jiwang...mantap ar muaz..

budak kecik said...

jom la same2 berjiwang2 pak lah... haha.. :D...