Pages

Pesanan khidmat ringkas dari ~Hati~

(n_n)v


Wednesday, August 25, 2010

entahlah.... tak tahu... tak tahu.. tak tahu... T____T





emm... nak ucapkan thanx pada yang share video ni... da lame nak wat entry ni... tapi asyik rase x kuat je... entah la... bile fikir balik... bile renung balik ayat- ayat tadi...

aku terkesima... benar... kita takkan puas mencari sesuatu yang lebih baik... sampai sesuatu yang sememangnya terbaik untuk kita... kita sia-siakan... (n_n)...

jujurku... mutiara-mutiara ini selalu jatuh... entah berapa kali... aku buntu... sering kali aku mati di tengah jalan mencari jawapan... terduduk lesu di bahu jalan... termenung sendirian...

zalimkah aku pada mereka?? atau aku yang zalim terhadap diri sendiri?? benak otakku tepu... kelopak mata bah dengan titisan jernih... hanya pada zahir jernih... bagiku ia tidak sejernih itu...

entah... kelu untuk lidah berbicara... mati hatiku untuk memikirkan jawapannya... ahhh... kenapa ia sebegini sukar?? adakah perlu untuk aku hanya pasrah??

menunggu jawapan dari-Nya??????? sampai bila??????

jika pasrah yang aku terpaksa bina... akan aku binanya.. dikukuhkan dengan tawakkal... dikonkritkan dengan do'a... 

ya Allah... engkau pernah temukan aku dengan seorang yg bagiku amat sempurna untukku... tapi Engkau tambahkan lagi ujianMu ke atasku... aku tidak mahu sebegini zalim... hamba-hambaMu ini punya hati dan perasaan untuk dijaga... aku tidak mahu melukai mereka walau pun sedikit... aku tidak mahu tergolong dalam golongan mereka yang tidak tahu erti syukur dan berterima-kasih...

ya Allah... kali ini aku benar-benar pasrah padaMu... jika engkau temukan aku dalam satu akad yang mengikatku dengannya... akan kujaga bidadariMu itu... hingga ke syurga...

Ya ALLAH... aku pohon padaMu.. agar aku tidak lagi jatuh cinta sebelum aku mendapat cintaMu... bagiku... aku tidak layak menerima cinta dari seseorang insan andai aku tidak reti menjaga cinta yang mereka berikan padaku... aku ingin menjaga cintaMu dahulu sebelum aku nemjaga cinta dari yang lain selainMu...

ya Allah... kerana cinta.. deraian mutiara ini jatuh bukan keranaMu... ia jatuh selalu... sering... ganangan tasik mutiara kalbu selalu basah... penuh dengan air jernih yang lahir tiram mutiara hati dan jiwa... bermain perasaan aku...

sejujurnya... aku tak menyesal memilih cintaMu dahulu.... tapi satu aku pinta... tetapkan satu bidadari syurga untukku yang juga cintanya adalah KAMU pilihan no 1 di kalbu...

bukan aku terlalu meminta... bahkan diri ini tidak layak untuk meminta harga dan mahar yang setinggi itu... aku tahu diriku tidak sebaik mana... kelemahan pula... Kamu sudah tahu bukan betapa banyaknya... aku cuma mahu yang mencintaiMu... bukan mencintaiku kerana lebihnya aku pada sesuatu... mereka mencintaiku kerana cintanya yang tinggi kepadaMu...

aku tahu aku tidak layak untuk mahar yang semahal itu... tapi aku tahu pemurah dan pengasih sifatMu kepada hambaMu...

aku cuma mahu... aku tidak menangis terduduk didalam neraka.. meniti sepanjang hidupku selama-lamanya didalamnya... bukan kerana takutkan azabmu... bukan kerana takutkan panas jilatan api nerakaMu... tapi hilangnya cintaMu padaku...

aku tak tahu... andai aku punya peluang untuk mengucup cintaMu... dan cinta bidadari pilihanMu yang kau ciptakan untukku... tapi jika telah tersedia... pasakkan hati mereka dengan cinta kepadaMu sebelum ditemukannya denganku...

aku tidak mahu... titisan yang sebelum ini jatuh kerana aku dan kebodohanku... sia-sia... ini pasrahku padaMu... ya aku pasrah padaMu... tetapkan aku dengan cintaMu... sehingga kau temukan aku dengannya... jangan kau malapkan bara cintaku padaMu hanya kerana ada cinta untuk yang lain dariMu...

ya Allah... tetapkan aku dalam cintaMu... matikan aku dengan cintaMu... hidupkan aku semula dengan cintaMu...  hanya padaMu.. CINTA TERAGUNGKU....

asif... asif...asif.... asif... asif... asif... asif... asif... asif... asif... asif.... asif... asif... asif... asif.. asif... asif... asif...

T_________T......

aku terkadang dalam lamunan cinta... Allah.. kuatkan hatiku... aku lemah tanpaMu... Allah.. aku perlukan hanya Engkau... berikan aku kekuatan untuk menempuh dugaan ini... semoga aku kuat.. kuat dan tabah dengan cintaMu... tiap cebisan hatiku.. hanya untukMu...

T________T

3 comments:

kHaZiNaTuL_HuMaiRa' said...

ameen...

be strong, okeh..!!

:: we alwez dream bout having a partner as perfect as Rasulullah & A'isyah.. but hav we try to be 0ne 0f them first..? ::

wallahu ta'ala a'lam..

budak kecik said...

try?? always... failure... always tooo... success?? impossible... 4 me.. T____T... entahla...

kHaZiNaTuL_HuMaiRa' said...

jgn ckp cm2..
notg is impossible, if we believe in that, if we believe dat we can..

mkin kte dkt dgn-Ny, mkin Allah uji.. tndeny Dy syg, n xpnah lpekn kte..

mgkin btol kte pepatah, brat yg mmandang, brat lg yg mmikul..
stiap owg diuji, tp mgkn dgn care yg bbeza.. tp dr Pencinta yg 1 kn..

http://ms.langitilahi.com/perkongsian-cinta-cinta-itu/

mg dpt ssuatu, insyaAllah..