Pages

Pesanan khidmat ringkas dari ~Hati~

(n_n)v


Monday, August 23, 2010

update oh update...



its already been more than a week... my blog didnt have any update.. any news... any new reminder for myself...

diri sendiri pun tak tahu kenape... bile bkak blog je... rase gloomy... huuu... T____T... apakah?? theres a lot i wanna share with u all... but when Im typing for a new entry... when fingers start to press the buttons on the keyboard... my heart feel soooo... dull... gloom... n my fingers suddenly press the word "sign out"...

cannot describe it how.. or why... even I dunno why my tears always fell down when I want to shout my feelings in my teratak kalbu... my body feel sooo weak... my limbs feel so numb... ahhh... if i could take all this hard feelings n put it in a bag... and if just can punch that bag as hard as i can... punch that bag as much as i want... punch that bag until my eyes dry out... punch that bag until my life was drain out!!! T____________T...

sorry for being so emo... maaf kepada yang membaca... kadang-kadang emosi menguasai... walaupun diri ini membenci untuk melakukannya... tetapi tak terdaya menhan perasaan... benar... aku ini lemah tak terdaya... tiada upaya untuk melakukan sesuatu yang boleh membuka mata pada yang pejam.. apatah pula sedang yang celik tidak mahu melihatnya... kadang-kadang rasa bosan dengan hidup... tak tahu ape yang mahu dipuaskan...

bile bkak blog... tgn ini mahu menulisnya... saat manis dan pahit dalam hidup yang ingin dikongsi bersama... tetapi hati ini tak terdaya untuk meluahkannya... mata bergenang... kenape?? jangan ditanya... kalau diri ini mengerti... sudah lama dibicarakan mengapa...

jiwa ku sedang berperang... mujahadah melawan nafsu benci... nafsu malas.. nafsu marah... pernah saat aku kecundaang mengundur diri... mengaku tewas... mengangkat bendera putih... titik hitam kembali menguasai dan menjajah hati... terasa tak upaya...

tapi ada satu tolakan entah dari mana.. menolakku agar aku bangkit... sedang bendera putih terkibar... ditarik tanganku perlahan-lahan menurunkannya... aku ingin bangkit... lupakan segala kelemahan ini... ingin mara ke titik kemenangan... biar tiada upaya... biar terpaksa mengengsot sekali pun hanya kerana ingin menyentuh kemenangan itu... akan aku tetap mara...

aku takutkan Allah... tapi aku lemah dengan ujiannya... aku sayangkan Allah... tapi aku lemah bile berdepan dengan musuhku... sama ada ingin mengucup trofi cintaNya... tapi aku sering tersungkur mencium tanah lemah menyembam bumi ditelan nafsu duaniawi...

pernah terfikir untuk berhenti menulis... tapi still sayang dengan blog ni... syang sangat3... tapi teringin nak buang semua perasaan "GLOOMY" ni dari hati... perlukan kekuatan... ya Allah bantulah hambaMu ini... ku pinta hanya padaMu kekuatan untukku mujahadah melawan nafsuku... amiiin.. T________T...

aku terkadang dengan kekosongan yang melanda jiwa... Allah.. T___T

4 comments:

ATIE said...

sabar la muaz...mgkin ini ujian dari Allah.bnyakkn amalan yg sepatutnye spt bc Al Quran &bzikir...smoga hati itu kmbali mnjadi tenang & diri muaz mmpu utk mnghadapi stiap ape yg berlaku tnpa rasa ragu2...=)

budak kecik said...

thanx kak... (n_n)/...

kHaZiNaTuL_HuMaiRa' said...

when u wanna do sumtg, jz do it..!
dont think to0 much..
insyaAllah,He's there, n alwez'll be there..

budak kecik said...

thanx... :D... may Allah always be with us... :D